Valdštejn

Doběhneš na nejkrásnější vyhlídkové místo nad Turnovem.

9.900

40-40-10-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku Valdštejn

Zaparkovat můžeš v Mašově na návsi u kapličky. Okolo autobusové zastávky se napojíš na silnici, po které vyjdeš asi 200m do kopce. Po pravé ruce hřbitov ZDE je START. Od hřbitova běžíš po asfaltu mírným stoupáním dalších cca 700m. Na rozbočení se držíš vlevo (betonová nádrž), zde přechází asfalt v lesní cestu, která postupně začne stoupat roklí (Hamáčkův kout). Ke konci stoupání mineš po levé ruce jezírko. Stoupání vyústí na širší turistickou cestu, na které se dáš doprava a pokračuješ po žluté. Čeká Tě pěkný 500m dlouhý seběh přes kameny, kořeny..... Na konci klesání pokračuješ po žluté doprava. Proběhneš okolo Jezírek po krásné rovinaté cestě 1,5km až na hlavní silnici v Kacanovech u Hotelu Králíček. Tady Tě čeká asi 500m po hlavní silnici tak, že opatrně!! Silnice sbíhá ke hřbitovu, před ním se dáš doleva a hned doprava. Běžíš nad ním, po 200m mírně vpravo a po pár metrech opouštíš asfalt. Naběhneš opět na lesní pěšinu, která mírně stoupá. Po 600m se držíš vlevo, cesta vyběhne na 50m na louku, pokračuješ po ní nahoru vlevo a vracíš se zpět na lesní cestu, která směřuje k rybníkům Šulcák I. a II. Na konci Šulcáku II. je mýtina, na které se dáš vpravo do prudšího kopce. Tato cesta navazuje na oranžovou turistickou cestu mezi skalními reliéfy pod Kopicovým statkem. Po ní vyběhneš až na vrchol kopce, kde už po pravé ruce vidíš Jirošovu rychtu. Zde se napojíš na modrou a čeká Tě necelý kilometr mírného stoupání až na Zlatou stezku Českého ráje, krásnou širokou zpevněnou cestu po červené. Odtud už to můžeš valit až do cíle. Po pravé ruce mineš Hrad Valdštejn. Zde funguje občerstvení a je zde dost často i hodně lidí, tak pozor. Po chvíli se před tebou vynoří vyhlídka Hlavatice. To je tvůj CÍL K autu se dostaneš prudkým seběhem, nejdříve po schodech, přes louku, podél Restaurace pod Hlavaticí až na hlavní silnici. Od autobusové zastávky u hlavní silnice to je cca 300m přes silnici po cestě z kostek prudce dolů.
250 TRAILS to je deset zajímavých běžeckých okruhů v atraktivním prostředí Českého ráje. 250 TRAILS to je oblíbená dvěstěpadesátka přenesená do jiné perspektivy. Současně je to letní závod, kdy se počítá pět nejlepších výsledků. 250 TRAILS to je běžecká výzva letošního léta :-) Tak si přijďte zaběhat!
Partner úseku
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Hlavatice

Hlavatice je oblíbené vyhlídkové místo nad Turnovem cestou po červené turistické značce směrem na Valdštejn. Na vyhlídkovou plošinu vede točité kovové schodiště. Slouží od roku 1894!

Valdštejn

Nejstarší hrad v Českém ráji byl založen v polovině 13. století příslušníky rodu Markvarticů, z jehož větve vzešel slavný vojevůdce Albrecht z Valdštejna. Hrad Valdštejn byl založen již kolem roku 1260 a to nejspíše J...

Kopicův statek

Unikátní roubená usedlost pojmenovaná podle Vojtěch Kopice, naivního sochaře samouka, který do okolních skal v rozpětí roků 1940-1978 vytesal postavy z českých dějin, výjevy z bájí a pověstí, doplněné verši. Jako sprá...