Příhrazské skály

Proběhni se kolem náhorní planiny Hrada a vrchu Mužský po stopách našich předků a užij si při tom krásné výhledy!

11.000

54-40-4-2

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku Příhrazské skály

Z parkoviště v Příhrazích na začátek etapy je to 1 km po krásné, strmé a pestré pěšině (červená značka ), která Ti i v pěším pojetí zajistí rozcvičku, zakončenou výstupem po žebříkových schodech, na jejichž konci jsi na STARTU - turistický směrovník Stará Hrada. Po nasycení se rozhledů do kraje můžeš vyběhnout. Pokračuješ klikatou a zvlněnou lesní pěšinou po hraně skalního masivu dále po až na Krásnou vyhlídku 1,4 km. Zde se zleva připojuje značka. Probíháš parkoviště u restaurace, malou ZOO necháš po levé ruce a dále pokračuješ po společně s klesáním až do skalního Studeného průchodu 2,1. Po jeho proběhnutí se držíš stále na značené pěšině, která na chvíli vpravo opouští a klikatě se vine po hraně masivu až do skalního hradu Drábské světničky 2,8, kde se na chvíli opět spojí s . Zde pozor na dřevěných vysutých lávkách a schodech, hlavně pokud je mokro, klouže to! Z prostoru hradu vyběhneš vlevo kolem altánku skalním průchodem po červeně značených krátkých strmých schodech na travnatou planinu. Přes ní pokračuješ dále stále po až k rozcestí Klamorna 3,3. Zde pozor, drž se vlevo směrem dolů FOTO A (nikoliv na slepou odbočku k hradu). Začínáš klesat po poměrně strmé a hlavně po dešti blátivé pěšině do údolí. U zelené plechové kuželovité stříšky studny ostře vpravo stále dolů po terénních schodech, až na dno údolí, kde se kolem Kříže V Peklech stále držíš . Zvlněným terénem po 150 m dlouhém prudším výběhu pokračuješ vpravo v klesání údolím po širší lesní cestě až na místo, kde zahýbá kolmo vlevo z hlavnější širší lesní cesty na cestu užší a rozbitější 4,4. Za odbočkou vlevo přebíháš malý potok a začínáš stoupat stále po lesem po brázdité cestě 800 m do kopce až na silnici k rozcestníku Skalka 5,2. Pozor - zde opouštíš značku! Dále pokračuješ po silnici vlevo, po značce! Po 200 m mírně do kopce opouštíš silnici a držíš se odbočením šikmo vpravo (směrovka Zápudov) FOTO B kolem odpočinkového místa na asfaltovou lesní cestu, po které vede rovněž modře značená cyklotrasa. Po dalších 500 m opouštíš asfaltovou cestu, která uhýbá vpravo, ale Ty se držíš spíše vlevo, stále po na štěrkem zpevněné široké lesní cestě, která zde začíná klesat 5,9. Po uběhnutí 500 m držíš stále hlavní cestu levotočivou zatáčkou a dále klesáš do údolí. Pokračuješ stále po společně s cyklotrasou, můžeš to hezky rozbalit. V místě, kde klesání střídá začátek stoupání cyklotrasa uhýbá vpravo 7,3, ale Ty běžíš po značené široké lesní cestě rovně. Zde začínáš 500 m stoupat až do sedla, odkud pak klikatě sbíháš do údolí Černá louže k rozcestníku 8,1, kde se napojuje z protisměru žlutá značka. Pozor, tady uhýbáš vlevo po společně s , Po 100m uhýbá vlevo, ale ty se držíš mírně vpravo na širší lesní cestě, stále držíš FOTO C. Zahajuješ finální, zato 1400m dlouhé a stále více se zdvihající stoupání, které končí těsně před slepou odbočkou vlevo k zřícenině Hynšta. Tuto míjíš a po pár metrech se na Tvou zprava připojuje značka, kterou záhy po dalších 100m opouštíš odbočením vlevo, držíc se stále značky 9,8. Zde už máš za sebou všechny kopce a užíváš si mírně zvlněnou vrstevnicovou cestu, která tě dovede na předěl Hrázka 10,4. Pozor, zde opustíš prudkou odbočkou na vpravo FOTO D. Pokračuješ pár metrů do kopečka a čeká tě posledních 600 m po značené vrstevnicové pěšině až do cíle etapy 11,0 km. K označení CÍLE etapy Ti slouží turistický směrovník U Věže. Zastavuješ časomíru, ukládáš data na hodinkách a odměňuješ se krásnými výhledy do údolí Příhrazských skal. Poté se již v klidu a bezpečně pěšky můžeš spustit po strmém přírodním schodišti ( a značka) dolů na parkoviště v Příhrazích, ze kterého ses vydal na start.
250 TRAILS to je deset zajímavých běžeckých okruhů v atraktivním prostředí Českého ráje. 250 TRAILS to je oblíbená dvěstěpadesátka přenesená do jiné perspektivy. Současně je to letní závod, kdy se počítá pět nejlepších výsledků. 250 TRAILS to je běžecká výzva letošního léta :-) Tak si přijďte zaběhat!
Partner úseku
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Valečov

Krásná zřícenina s romantickými jeskyňkami, postavená pravděpodobně na konci 13.stol. nad vsí Boseň. Hrad byl budován pod nepřátelským tlakem, díky čemuž byl kladen důraz na silné obvodové zdivo a primárně obrannou fu...

Mužský

Vrch Mužský se svými 463 m.n.m. nepatří přímo mezi velikány. I přesto svoji krásnou lokalitou zaujme každého návštěvníka.V nálezech se zde již dříve našlo, že v době kamenné tu bylo velmi husté osídlení. O to více s p...

Drábské světničky

Drábské světničky je dílo lidské ruky, jež někdy ve 13. století vytesala do skalních bloků asi třicet místností, které pospojovala nejrůznějšími dřevěnými mostíky a žebříky. Dostavěny byli i další, dřevěné části hradu...

Příhrazské skály

Příhrazské skály je soustava 178 skalních věžích tvořených pískovcem, které vytváří kaňonovitá údolí. Ze jenznáměnšjcí míst můžeme jmenovat vrchol Kobylí hlava nebo Mužský a opomenout nesmíme ani přilehlý rybník Oběše...