Podtrosecké rybníky

Pojď si s námi proběhnout krásnou oblast Podtroseckých údolí! Užiješ si každý kilometr.

13.100

30-30-30-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku Podtrosecké rybníky

Start úseku je u rybníku Rokytňák na hlavní silnici při odbočce na . Stále sleduj a nech se unášet příjemnou cestou kolem rybníku Hrudka. Po cestě mineš vydatný pitný pramen, kde můžeš osvěžit. Dále pokračuj lesem a po pěšině na mírně stoupající louce. Po seběhu lesem ke kempu a parkovišti u rybníku Vidlák se vydáš vpravo po lesní cestě kolem restaurace Na Vidláku a stále uháněj po . Čeká tě příjemných rovinatých 2,5 km stále po stejné značce. Cestou se můžeš opět napít u 3 pramenů, které budou po tvé pravé ruce. Až u rozscestníku U Přibyla nezapomeň odbočit ostře vlevo a pak dál sypej po pevné cestě údolím Žehrovky až k Podsemínskému mlýnu. Všimni si kamenného mostu po pravé ruce, přes který uháněli na kolech Tomáš Holý se svým filmovým tatínkem Františkem Němcem za nákupem ve filmu Jak dostat tatínka do polepšovny. Po proběhnutí dvora Podsemínského mlýna a překonání mostku přes náhon se dáš ostře, téměř o 180° doleva na . Pokračuješ prudce vzhůru po klikatící se a čedičovými kameny dlážděné cestě až k napodobenině keltského oppida v osadě Semín. Zde stále následuješ , která se z asfaltové silnice odpojuje vlevo po polní cestě. Proběhneš lesem, jakmile narazíš na zpěvnenou cestu, dáš se doleva. Přiběhneš na rozcestí Věžické údolí a tvůj pocit tě neklame - ano, zde jsi již jednou byl! Ale pozor, nyní běžíš v protisměru po až k Vidláku. Zde se dej vpravo k hrázi rybníku Vidlák - pamatuješ? "Vodník a říká mi Fando". Po hrázi neběžíš, odbočuješ vpravo na , ale dále se držíš lesní cesty podél rybníku Vidlák. Cesta se různě klikatí, stoupá a klesá, chvilkami se mění v pěšinu. Po levé ruce mineš bílou chalupu až doběhneš po lesní cestě k soukromému pozemku, který musíš zleva oběhnout. Po levé straně mineš horolezci oblíbenou skalní věž Hlavatou a rovně si to z kopce valíš až na zpevněnou cestu. Zde zahni doprava a po 160 m narazíš na asfaltovou silnici. Zaboč doleva a z kopce uháněj k odbočce doleva k silážní jámě. Tady se napojíš na těleso původní hráze rybníka Rokytňák, po které vede pěšina, která tě zavede až do cíle etapy - stavidla na hrázi rybníka. Běž se vydýchat do pozorovatelny ptactva, kterou jsi právě minul.
250 TRAILS to je deset zajímavých běžeckých okruhů v atraktivním prostředí Českého ráje. 250 TRAILS to je oblíbená dvěstěpadesátka přenesená do jiné perspektivy. Současně je to letní závod, kdy se počítá pět nejlepších výsledků. 250 TRAILS to je běžecká výzva letošního léta :-) Tak si přijďte zaběhat!
Partner úseku
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Podtrosecké rybníky

Věžák, Nebák, Rokytňák, Vidlák, Krčák, Dolský a Podsemínský. To je osm rybníků známých spíše pod souhrnným názvem Podtrosecké rybníky. Nacházejí se, jak již název napovídá, pod dominantou Českého ráje - hradem Trosky,...

Trosky

Trosky jsou nejznámějším symbolem Českého ráje. Hrad založený koncem 14. století Čeňkem z Vartenberka. Dominantou jsou dvě věže, které leží na dvou sopečných vrcholcích a mezi nimiž se rozkládá zřícenina hradu. Na niž...

Podsemínský mlýn

Kouzelné místo jako z pohádky. Jeden z původně 18ti mlýnů na říčce Žehrovce. První zmínka pochází již v první poloviny 16. století. V průběhu doby se zde střídalo několik mlynářských rodů, poslední byla rodina Skálů, ...

Hrubá skála

Hrubá Skála je největším zámeckým hotelovým centrem v našem regionu, tudíž i krásným cílem pro turisty.Zámek Hrubá Skála byl původně hrad z roku 1350 založený Hynkem z Valdštejna. Byl postaven na dvou pískovcových ska...