Maloskalský kalich

Oběhneme "Sušky" a proskáčeme se pěšinkami na Kalichu.

11.100

40-50-5-5

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku Maloskalský kalich

Trasa začíná na Malé Skále na u pramene Teplice s výhledem přes Jizeru na skalní masiv Vranov a kapličku Pantheon. Vyběhneš po žluté značce proti proudu Jizery a užij si nadlouho poslední rovinku na této trase. Po 1,3 km žlutá vede pod most skrz obec Líšný a klikatí se vesnicí. Pozor na odbočku na 1,6 km mezi ploty, skrz vesnici buď opatrnější a hlídej značku. Začínáš stoupat, stále se drž , která se v půli kopce odpojí od zelené a po louce jde vzhůru k vysílači. Na 2,5km doběhneš k silnici, ale hned se dáš vlevo po cestě a začínáš klesat. Cesta sbíhá lesem a na 3,3 km přeskočíš potok a stáčíš se doleva; rovně vede cesta, která není v mapy.cz zakreslená. Pokračuj po a už šetři síly na největší stoupání. Na 4 km pozor - opusť turistickou značku, která jde rovně, a po větší cestě zatoč DOPRAVA do kopce viz foto A. Stoupáš lesem až vyběhneš na louku, přes kterou jde neznačená cesta stáčející se doprava na horizont k výběžku lesa (viz foto B) a odtud k vesnici Vrát. Proběhneš po silničkách vesnicí, trochu si odpočineš a napojíš se na . Za posledním domem značka odbočuje mírně doleva po louce znovu nahoru viz foto C. Vpravo míjíš sloup elektrického vedení a nad ním lavičku s malou zvoničkou, kde vbíháš po cestě do lesa. Pozor dalších 300 m je víceméně neznačených - velká viditelná značka je až na cca 6 km nicméně trasa v mapy.cz a gpx sedí. Pak už je zase cesta normálně značená. Přehoupneš se přes hřeben Suchých skal a už po sbíháš pěšinkou nejprve lesem a pak přes louku směrem k silnici. Přeběhneš křižovatku, napojíš se na turistickou a běžíš po silnici nahoru do vesnice Besedice. U parkoviště doprava, stále po stoupáš vesnicí a u okraje lesa vpravo na směrem na Sokol. Na cca 7,3 km odbočuješ doleva a čeká tě poslední výrazné stoupání na Sokol. Na vrcholu těsně míjíš skalní vyhlídku, takže pokud nezávodíš, tak se tam klidně stav, nemělo by to mít výrazný vliv na segment. Seběhni po lesní pěšinou až na zpevněnou cestu, kde ostře zatoč na , které se drž až na 9km. Zde trochu pozor na křižovatce turistických tras a cest na ne úplně dobré značení je tak trochu všude - běž pěšinkou podél plotu viz foto D. Vbíháš do oblasti besedického skalního města a tady VELKÝ POZOR!!! Jde o navigačně nejtěžší úsek, kdy proběhneš skalním bludištěm. Doporučujeme dvě věci (zejména v první části) a to zpomalit a koukat po značkách, které jsou hlavně na skalách. Mapa ani hodinky tady moc nepomůžou. Doporučujeme běžet v časech, kdy zde není největší nával turistů. tě provede kolem husitské motlitebny Kalich a za ní následuje technický seběh až na širokou cestu, na které běžíš doprava po nejprve traverzem a pak kopcem dolů až do cíle. Parkování doporučujeme u místní sokolovny příp. ZŠ neb jsou mezi startem a cílem a u sokolovny je navíc hospoda :-). Užijte si trasu Pavla Heřmánková a Martin Baier
250 TRAILS to je deset zajímavých běžeckých okruhů v atraktivním prostředí Českého ráje. 250 TRAILS to je oblíbená dvěstěpadesátka přenesená do jiné perspektivy. Současně je to letní závod, kdy se počítá pět nejlepších výsledků. 250 TRAILS to je běžecká výzva letošního léta :-) Tak si přijďte zaběhat!
Partner úseku
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Suché skály

Zajímavá reliéfová výzdoba na povrchu. Praskliny umožňující nepřeberné množství cest. To vše nabízí dobrodružství nejen pro horolezce.Suché skály, často také nazývány české dolomity byly vyhlášeny v roce 1965 přírodní...

Vrch Sokol

Na samotném vrcholu (562 m n. m.) je čedičová skalka upravená na vyhlídkovou plošinu, výhled je ale již zarostlý. Blízko vrcholu je další čedičová skalka s Masarykovou vyhlídkou, která umožňuje vůbec nejlepší výhled n...

Modlitebna

Místo tajných srazů přívrženci vyznání pod obojí v Besedických skalách ze 17. století po vyhlášení Ferdinandova patentu o konvertování nekatolíků ke katolické víře.

Skalní bludiště Kalich

Tento geologický útvar se nachází kousek od obce Besedice, 1,5km jihovýchodně od Malé skály. Je ideální pro nedělní výlety na čerstvém vzduchu a to i pro děti, které budou přírodními překážkami v podobě balvanů a jesk...