Kost

Trasa plná krásných historických a přírodních lákadel. Start a cíl u hradu Kost, okolo kostela sv. Prokopa v Libošovicích, přes obec Vesec neboli filmový Liptákov a zpět k hradu krásným údolím Plakánek.

8.200

m délka

m prevýšení

2/5

náročnost

50-30-10-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku Kost

Start trasy je u točny u autobusové zastávky na začátku stezky (je tam červený hydrant). Po červené běžíš do Libošovic, nejdříve lesem, přes Klenici (není tam mostek, jen kláda) a poté po louce. Uháníš stále po až do Libošovic. U kostela 2 km se držíš na pravou ruku, dál po silnici po . Libošovicích pozor na auta! Po cca 200 metrech odbočíš prudce doprava na cyklostezku č. 4010 mezi domy okolo hospodářských budov a dál mezi poli. Na rozcestí u rohu sadu se dáš doleva, pořád po cyklostezce okolo sadu k silnici. Rozcestí U Semtínské lípy 3,5 km, doleva po silnici. 4,2 km odbočka na Vesec, napojení na modrou turistickou . Po modré běžíš skrz Vesec a za mírného klesání dál po stezce mezi skálami podél potoka do údolí Plakánek. Na rozcestí 6,6 km odboč doprava a napoj se na žlutou . Okolo Oborského rybníka probíháš stále po žluté celým Plakánkem ke Kosti. Cíl segmentu je cca 20 metrů před silnicí, na úrovni info cedule.
250 TRAILS to je deset zajímavých běžeckých okruhů v atraktivním prostředí Českého ráje. 250 TRAILS to je oblíbená dvěstěpadesátka přenesená do jiné perspektivy. Současně je to letní závod, kdy se počítá pět nejlepších výsledků. 250 TRAILS to je běžecká výzva letošního léta :-) Tak si přijďte zaběhat!
Partner úseku
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Kost

Jeden z nejlépe zachovaných středověkých hradů, postavený v polovině 14. stol. v gotickém stylu. Hrad, založený v údolí Plakánku, se tyčí na pískovcové skále nad Bílým rybníkem. Jeho dominantu tvoří tzv. Bílá věž, pět...

Plakánek

Romantické údolí. Skalnaté a většinou borovým lesem obklopené údolí, které bylo pojmenováno podle rodiny Plakánků, kteří zde za Heřmana Černína v 17. století pálili dřevěné uhlí.

Vesec u Sobotky

Malebná vesnička, kde najdete skvěle zachované roubenky se stala rájem filmařů. Natáčely se zde takové hity jako Jára Cimrman ležící spící nebo komedie Jak dostat tatínka do polepšovny. Od roku 1995 je Vesec vesnickou...

Humprecht

Lovecký zámeček vystavěný v letech 1666-68, na návrh architekta italského původu Carla Luragiho, ve stylu manýrismu s prvky pozdní renesance a ranného baroka. Byl postaven na zakázku Jana Humprechta Černína, českého v...