Klokočí

Část trailu Klokočí vede po atraktivní hraně geologického zlomu a skrz skalní města Betlémské a Klokočské skály. Také vede kolem největší pseudokrasové jeskyně Českého ráje - Postojné.

10.300

50-10-10-30

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku Klokočí

Vítáme Tě na okruhu č.1 ze seriálu 250 Trails a přejeme Ti, aby sis ho mohl/a hezky užít!\\Auto odstav na parkovišti v Záholicích . Start se nachází o 200m dál po značce až u lesa. Cestu na start lze využít pro zahřátí a rozcvičení. Po páteřní značce - Zlatá stezka Českého ráje vybíháš od startovní cedule a celých 2,3km běžíš po hraně Klokočských skal. Na rozcestí turistických značek se krátce pokocháš výhledem na Kozákov, na již zmíněných 2,3 odbočíš doleva na prudké schody, seběhneš skrz soutěsku Klokočské průchody a stále po značce klesneš o 60 výškových metrů do Klokočí. Mezi domy prokličkuješ skrz Klokočí stále po značce, za autobusovou zastávkou na pravé straně silnice naběhneš na 2,8 po chodníku na malou rampu a doprava opouštíš hlavní silnici. Mírným stoupáním po chodníku a pak po asfaltce jdeš s pohledem upřeným na Kozákov stále po značce až se po 500m dostaneš k rozcestí s božími muky - Fialník. Zde na 3,3 odbočíš doprava na značku na zpevněnou cestu a metelíš 850m až k rozcestníku na parkoviště pod Rotštejn. Zde přeběhneš asfaltku k rozcestníku a na 4,2 již po značce vběhneš mezi stromy do stoupání, do schodů vede značka, která Tě dovede přes nádvoří zříceniny Rotštejn prudkým výstupem včetně přechodu přes dřevěnou lávku zpět do skal. Cesta, resp. stezka, která pak následuje po značce je krásný přírodní trail, kde se střídají schody, žebříky, skály, soutěsky a výhledy do kraje. Od Rotštejna zpět k rozcestí nad průchody to je 1,2km. Zde u rozcestníku na 5,4 odbočíš po značce doleva, hospůdku Kairos bys nyní měl nechat po oravé ruce (za odměnu se do ní ale z cíle pak můžeš vrátit na některou z jejich vegetariánskych dobrot či jen na limču nebo Podebradský zdroj…) a po 200m rozbitého asfaltu je odbočka do lesa. Pozor, lehce se přehlédne. Nápověda - na konci plotu chalupy čp.69 a než začne pole, odboč po značce na 5,6 doleva na lesní cestu, zkraje trochu skrytou v křoví. Dáš se mírným seběhem po lesní cestě, přes pískovce a po dřevěných schodech se dostaneš na 6,1 k jeskyni Postojna, tu necháš po pravé ruce a dál sbíháš po značce krásným prostředím Zeleného dolu.\\ Nad Postojnou a kolem jeskyně opatrně přes kameny, kořeny a jiné přírodní nebo i umělé překážky, ostatně jako po celém okruhu!! Hlavně po dešti může být povrch stezek kluzký a občas se může objevit nečekaný vývrat či polom. \\ Tě na 7,0 vyvede z lesa, následuje 600m mírný seběh po asfaltce mezi domy na první křižovatku, kde u křížku na 7,6 odbočíš prudce doprava, stále po . Afaltka zde stoupá do vzdálenosti 500m, kde se značka stáčí na horizontu doleva, Ty se z ní ale na 8,3 odpojíš a pokračuješ doprava mírným stoupáním mezi poli po asfaltce 1100m k ceduli ROZUMOV u které na 9,5 odbočíš doleva na lesní pěšinu mezi stromy. Seběhneš 200m hezkým úvozem znovu na asfaltku a doprava po ni doběhneš co Ti sily stačí posledních 600m do cíle na parkovišti. Gratulujeme!! Proběhl/a jsi okruh č. 1 ze seriálu 250Trails, Zveme Tě k účasti na těch zbývajících, rozprostřených po našem krásném Českém ráji a Běhu zdar!\\Poznámka úplně pod čarou - vzhledem k atraktivitě lokality budeš na trailu Klokočí (hlavně na značce a v okolí Rotštejna) o víkendech a svátcích potkávat rodiny s dětmi, celé výpravy, zamilované dvojice a nejrůznější typy turistů, a tak vzhledem k úzkým cestám skrz skály a schodiště dbej prosíme na pravidlo, že přednost pro běžce není povinnost a raději zvol ohleduplnost, přidej pozdrav a úsměv a nechej druhým kousek své dobré nálady... když se Ti povede na trail Klokočí vyběhnout v pracovní den, máš zaručeno, že zde budeš téměř sám...
250 TRAILS to je deset zajímavých běžeckých okruhů v atraktivním prostředí Českého ráje. 250 TRAILS to je oblíbená dvěstěpadesátka přenesená do jiné perspektivy. Současně je to letní závod, kdy se počítá pět nejlepších výsledků. 250 TRAILS to je běžecká výzva letošního léta :-) Tak si přijďte zaběhat!
Partner úseku
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Klokočské skály

Souvislou skalní hradba tvořená prvohorními pískovci s mnoha jeskynními dutinami. Nejrozsáhlejší podzemní prostorou oblasti je jeskyně Postojná - Amerika, největší pseudokrasová jeskyně v Českém ráji,

Rotštejn

Vznik hradu Rotštejna je datován do druhé poloviny 13.stol. Byl postaven na území šlechtice Voka z Rotštejna, který byl i jeho prvním majitelem.Poté po několik dekád vlastnili hrad Vokovi potomci, ale již kolem roku 1...

Postojna

Kousek od vesničky Klokočí směrem na Turnov, skrz schody v Klokočských skalách a dále po žluté turistické stezce, se nachází největší jeskyně v této oblasti, zvaná Postojna neboli Amerika.Jeskyně byla využívána již ja...

Průchody

Hluboká rozselina ve skalní stěně mezi Klokočskými a Betlémskými skalami nad obcí Klokočí.