Hruboskalsko

Těžký okruh, kterému nic nechybí. Protáhneme Tě srdcem Skaláku.

9.000

40-55-5-0

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku Hruboskalsko

Start této etapy je v blízkosti parkoviště v Lázních Sedmihorky. Začínáš po modré lesní cestě, nejprve mírně stoupáš, běžíš okolo Sedmihorských pramenů, schody nahoru, dolu a zase nahoru až doběhneš k rozcestí U Kavčin 2,8 km, kde se dáš ostře doleva a běžíš po Zlaté stezce Českého ráje souběžně se . Držíš se zelené, která se odpojí doprava3,5 km a po 75 m doleva klesáš, potom mírně stoupáš mezi skalami až se dostaneš na rozcestí 4,0 km, kde se dáš ostře doleva po neznačené cestě Foto A po 300 m doběhneš na rozcestí, kde se dáš doprava a pokračuješ opět po zlaté stezce Českého ráje nejprve po rovině, potom klesáš po rozbité asfaltce až doběhneš na rozcestí Arboretum Bukovina 5,0 km stále po červené, cesta se změní na lesní cestu po 100 m se dostaneš k bráně do Arboreta Foto B běžíš podél oplocení po neznačené cestě mírně z kopce po 300 m Foto C se dáš mírně doprava mezi skalami, dorazíš na žlutou 6,0 km, po ní až k rozcestí U Adamova lože 7,0 km, kde se dáš po schodech dolu po modré mezi skalami úzkou průrvou po schodech dolů, klesáš až se dostaneš na asfaltku 7,7 km běžíš po asfaltce okolo skály Osudová na 8,0 km se dáš prudce doprava stálé po modré po 300 m se dáš prudce doleva po neznačené cestě Foto D po klesající cestě doběhneš na asfalt po zelené a po 100 m seš v cíli u Pramene Karla Ferdinanda.
250 TRAILS to je deset zajímavých běžeckých okruhů v atraktivním prostředí Českého ráje. 250 TRAILS to je oblíbená dvěstěpadesátka přenesená do jiné perspektivy. Současně je to letní závod, kdy se počítá pět nejlepších výsledků. 250 TRAILS to je běžecká výzva letošního léta :-) Tak si přijďte zaběhat!
Partner úseku
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Hruboskalské skalní město

Pověstmi opředené skalní město nabízí nevšední zážitky pro horolezce i laiky na více než 400 věžích, jejichž nejvyšší dosahuje až do výše 55 metrů.Hruboskalské skalní město není pouze místo, které se tyčí vysoko nad o...

Hrubá skála

Hrubá Skála je největším zámeckým hotelovým centrem v našem regionu, tudíž i krásným cílem pro turisty.Zámek Hrubá Skála byl původně hrad z roku 1350 založený Hynkem z Valdštejna. Byl postaven na dvou pískovcových ska...

Lázně Sedmihorky

Bývalou chloubu českého lázeňství, lázně Sedmihorky, najdeme v samém srdci Českého ráje. V druhé polovině 19. století se v těchto lázních scházely známé osobnosti českého umění, vědy, politiky a průmyslu. Věhlas lázní...

Symbolický hřbitov

Symbolický hřbitov je věnován památce horolezců, kteří zahynuli při svých výpravách. Původní myšlenka sochaře a horolezce V. Karouška došla naplnění po tragédii výpravy do Peru roku 1970, kde on sám zahynul.