Drábovna

Hodně běžců se shodne na tom, že Drábovna je nejkrásnější trailový úsek v celém Českém ráji.

7.200

50-20-30-0

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku Drábovna

Start i cíl jsou v jednom místě = na křižovatce u osady Borek. Parkování možné podél cest v místě startu. Začínáš na rozcestí dvou asfaltek a dáš se tou levou západním směrem (tedy NE po červené). Ale pozor po 270 m se nemůžeš pustit dolů a ani nepokračuj po asfaltce, musíš zůstat na pěšině na hraně po kraji lesa, tedy rovně (obrázek 1) Poběžíš lesem a po levé straně budeš mít prudkou stráň. Pozor cesta není úplně zřetelná (obrázek 2). Asi na 1 km se připojíš na větší zpevněnou cestu. Pokračuješ po ní vlevo (vede téměř po vrstevnici a lehce se vlní) až na 2,3 km. Tam oběhneš závoru a pokračuješ mezi domy a dál po asfaltce. Po 0,5 km odboč na asfaltce vlevo a pokračuj po červené turistické. Na dalším rozcestí na 3 km se připojí modrá a ty odbočíš do kopce vpravo stále po až na horizont - místo s názvem Na Chocholce s krásnými rozhledy (Ještěd). Tam na 3,6 km odboč z turistické doprava na polní cestu (obrázek 3) a sbíháš loukou s krásnými výhledy na celý Český ráj (dobře bývá vidět Kozákov, Suché Skály, ale i Krkonoše). Na 4,4 km přebíháš místní silničku a po začneš stoupat do kopce (obrázek 4). A proběhneš celou Drábovnu po značené lesní pěšině mezi skalami, borovicemi, borůvčím. Pozor na nenápadné odbočky na vyhlídky i na samotnou Drábovnu. Stále se drž . Na 6,6 km seběhneš na místní silnici a dáš se doprava a po 0,6 km jsi v cíli.
250 TRAILS to je deset zajímavých běžeckých okruhů v atraktivním prostředí Českého ráje. 250 TRAILS to je oblíbená dvěstěpadesátka přenesená do jiné perspektivy. Současně je to letní závod, kdy se počítá pět nejlepších výsledků. 250 TRAILS to je běžecká výzva letošního léta :-) Tak si přijďte zaběhat!
Partner úseku
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Drábovna

Nevelké skalní město nad pravým břehem Jizery. Skromné zbytky středověkého hradu a archeologické naleziště z mladší doby kamenné.

Frýdštejn

Zřícenina hradu s dominantní hradní věží, postavená na pískovcové skále v blízkosti obce Frýdštejn. Skvostný rozhled do okolí. První zmínka z roku 1385.

Bartošova pec

Největší, 25 metrů dlouhá vodní jeskyně v Ondříkovickém pseudokrasovém systému, který tvoří velký labyrint vzájemně propojených propadání, vyvěraček a ponorů.

Chocholka

Zajímavé a málo známé vyhlídkové místo v záhybu řeky Jizery, severně od Turnova. Pískovcový skalní masív, jeskyně.