Branžež

Rychlá svižná trasa v okolí Drhlen, Branžeže a Komárovského rybníka (druhého největšího v Českém ráji). Trasa je povrchově velmi pestrá, kdy se střídají úseky po zpevněném povrchu s lesními cestami a stezkami, včetně úseku po hrázi rybníka. Start a cíl je u Rozhledny Čížovka, 40 metrů vysoké zajímavé jehlanovité konstrukce.

12.600

40-30-20-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku Branžež

Start je u turistického rozcestníku u rozhledny Čížovka. A už uháněj po silnici směr Čížovka a Drhleny, na konci Čížovek 700 m od startu zahýbáš prudce doprava na cyklostezku 4014 a pak po ní z kopce dolů k Drhlenskému rybníku a rekreačnímu zařízení Zlaté údolí 1,3 km. Zde se napojíš na žlutou turistickou značku . Proběhneš se po louce okolo areálu (máš ho po levé ruce), dál cesta vede podél rybníka až k hliněnému valu, staré hrázi, prorostlém kořeny 1,8 km, stále po přes dřevěný mostek a dál lesní cestou a pak zpevněnou cestou do Nové Vsi k Branžeži. Na rozcestí u kiosku 2,9 km Nová Ves se dáš po silnici doprava a po 200 metrech doleva, esíčko po silnici tě zavede na hráz rybníka. Dál běžíš po hrázi rybníka okolo kempu Duo až silnici 3,8 km. Zde odboč doprava. Pozor na dopravu! Po 400 metrech (malé parkoviště) se dáš na odbočku doleva na lesní cestu . Na rozcestí Černá louže 5,5 km se napojíš na modrou , dál uháníš po modré. Po kratším kopečku v prudké zatáčce 6,3 km se dej rovně na spojovací neznačenou cestu, následuje krátký seběh z kopce, odbočíš doprava a napojíš se na červenou Zlatou stezku Českého ráje. Po červené běžíš až do Srbska (dobře značeno). V Srbsku 8,7 km se dej doleva a dál utíkej asi 400 metrů po silnici. 9,1 km odbočka doprava, u křížku, z hlavní silnice na místní cestu, okolo restaurace Cejch dál do lesa, cesta postupně přejde na lesní cestu. Cesta nikam neuhýbá až k rozcestí Na Branžežské cestě 9,7 km, tam zaboč doprava na zelenou a po 200 m následuj odbočku doleva na modrou . Pozor, snadno se to přehlídne. A pak už běž dál po modré turistické značce okolo Studánky Vřelá po lesní cestě, která se postupně začne zvedat do kopce mezi skalami. Po vyběhnutí z lesa to už máš jen kousek přes louku k silnici. Cíl je na autobusové zastávce kousek před tebou.
250 TRAILS to je deset zajímavých běžeckých okruhů v atraktivním prostředí Českého ráje. 250 TRAILS to je oblíbená dvěstěpadesátka přenesená do jiné perspektivy. Současně je to letní závod, kdy se počítá pět nejlepších výsledků. 250 TRAILS to je běžecká výzva letošního léta :-) Tak si přijďte zaběhat!
Partner úseku
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Branžež

Komárovský rybník je oficiální název pro druhý největší rybník v Českém ráji a známou lokální rekreační oblast. Místní neřeknou nic jiného než Branžež. Písčité dno a dobrý přístup do vody jsou vhodné pro rodiny s dětm...

Čížovka

Téměř 40 metrů vysoká rozhledna ve tvaru jehlanu nabízí turistům úžasné pohledy do okolí Českého ráje. Stavba s kovovou konstrukcí a zděnou základnou začala slouží turistům od roku 2017.

Drhleny

Několik z lese ukrytých rybníků, chatová osada a letní tábor. Rekreace jako za starých časů na romantickém a trochu zapomenutém místě.

Mužský

Vrch Mužský se svými 463 m.n.m. nepatří přímo mezi velikány. I přesto svoji krásnou lokalitou zaujme každého návštěvníka.V nálezech se zde již dříve našlo, že v době kamenné tu bylo velmi husté osídlení. O to více s p...