#5 Vyskeř - Příhrazy

Z vyhlídky na kopci dolů mezi rybníky

10.400

20-50-20-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #5 Vyskeř - Příhrazy

Začínáš na Vyskři po silnici dolů, a po 300m odbočíš po modré značce na menší asfaltku, která se brzy změní ve zpevněnou cestu. Pádíš z kopce dolů po modré až na křižovatku 1,4, kde porkračuješ rovně po modré a postupně se cesta mění vkrátké, ale opravdu prudké stoupání . Na vrcholu stoupání opustíš modrou a dáš se doprava. Cesta tě povede spíš mírně z kopce až na 2,6 kde naběhneš na starou asfaltku, ze které odbočíš na 3,5 opět doprava. Tady to začne být z kopce dolů a potom houpačka po lesních cestách a pěšinách. Pozor na orientaci na 3,5 viz . Po trailovém seběhu se na 5,5 napojíš na žlutou značku, které se budeš už držet až do cíle. Pozor si musíš dát na přeběhu přes silnici v Žehrově na 7,7. Pak se drž žluté a značení po široké cestě mezi rybníky. Po proběhnutí po hrázy mezi rybníky jde na křižovatce žlutá doleva a následně probíhá malou pěšinou lesem . To už budeš kousek od cíle, na cestě se dáš doprava, na silnici doleva a dáváš posledních 200m po silnici do cíle na parkoviště v Příhrazích. Na křižovatce před cílem pozor na orientaci - běžci z dalšího úseku jdou jinam než ty.

co říkají závodníci

Krásný trail, nejdříve z kopce, pak prudčí stoupání a pak zvlněný terén.
Michaela
Tohle byl krásný úsek, který měl snad všechno - kopec mezi skalami, písek, zvlněný terén, nádherné výhledy.
Dana
Strmá stráň mě malinko zaskočila, ale jinak krásný úsek na rozběhání.
Zuzana
Podle mě změna k lepšímu, zvýšení náročnosti, v terénu mě překvapily nové úseky.
Radek
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Vyskeř

Čedičový vrch (358 m.n.m.) nad obcí se stejným jménem. K raně barokní kapli na vrcholu vede křížová cesta. Poutní místo s dalekým rozhledem.

Vysoké Kolo

Na samém začátku malebného údolí Žehrovky stojí mlýn Vysoké Kolo. Byl přestavěn z původního mlýna ve 30. letech minulého století. Mlýn má doposud částečně zachované mlýnské zařízení.

Příhrazské skály

Příhrazské skály je soustava 178 skalních věžích tvořených pískovcem, které vytváří kaňonovitá údolí. Ze jenznáměnšjcí míst můžeme jmenovat vrchol Kobylí hlava nebo Mužský a opomenout nesmíme ani přilehlý rybník Oběše...

ENERGY MIX

Skvělou volbou, jak dobít energii před první etapou našeho závodu je sacharidová kaše CHIMPANZEE ENERGY MIX. Jde o velice chutnou směs cereálií (kukuřičných, žitných a ječných), kakaa, javorového sirupu, sójového leci...