#4 Vyskeř - Vyskeř

10-40-10-40

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #4 Vyskeř - Vyskeř

Začínáš na Vyskři pod kostelem po silnici do kopce. Potom se silnice narovná, na 1,0se připojí modrá značka a ty jdeš plnou parou vpřed po silnici až na 1,7, kde po modré odbočíš doleva na lesní trail. Úvozovou cestou jdeš dolů, je to málo frekventovaná cesta, proto na ní určitě potkáš volné větve a podobně. Na 2,3 odbočíš doprava na zelenou, která tě extra trailovou stoupající cestou vyvede zpět na silnici. Silnici pouze přebíháš, držíš se zelené a jdeš zase dolů stezkou typickou pro Český ráj. Úzká stezka se časem změní na šírší, každopádně stále plynule klesáš. A po zelené dojdeš až na silnici, a stále po zelené doprava dojdeš rovinatým terénem na Věžák . Tady jdeš pořád po silnici až na 8,1 na silniční T-křižovatku, kde se dáš doprava. Po 200 metrech jdeš v pravotočivé zatáčce silnice doleva na cestu . Je to příjemná plynulá cesta, po které vyběhneš nahoru na otevřené pole. Na 9,5 přijdeš po štěrkovce na finální silniční část. Dej do toho maximum, bude tě sledovat celé družstvo, protože tvoje auto tady končí a začíná druhá část týmu. Foto Tomáš Kubelka.

co říkají závodníci

Nádherný úsek, vyběhnout nad Vyskeř a užít si pohled na Trosky obklopené balóny byla nádhera. Dokonce jsem musela zastavit a udělat pár fotek. Trasa lesem a pak podél Věžáku je balzám na nohy i na duši. Doporučuju!
Stanislava
Po asfaltu na zahřátí přijde lesní pasáž výživná zejména v noci, cesta se dá lehce ztratit a nabrat čas blouděním. Následuje pasáž po silnici, kde se dá nahnat čas, ale nechte si sílu na závěrečné stoupání mezi pastvinami.
Tomáš
Můj nejkrásnější úsek, těm, co ho běží jako nočák, doporučuji dát si ho někdy i ve dne. Nádherný les protkaný skalami, tak trochu orienťák a rozhodně žádná nuda! Po počátečním krátkém sliničním stoupání a seběhu hurá do krásného lesního terénu.
Jana
Líbila se mi krásná prostřední krosová část terenem, i když jsem trochu podcenil čelovku. V lese je tma jak v pytli. Ve Vyskeři je skvělé, že tě vítá na předávce celý tým. Tenhle úsek mě bavil a sednul.
Roman
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Vyskeř

Čedičový vrch (358 m.n.m.) nad obcí se stejným jménem. K raně barokní kapli na vrcholu vede křížová cesta. Poutní místo s dalekým rozhledem.

Podtrosecké rybníky

Věžák, Nebák, Rokytňák, Vidlák, Krčák, Dolský a Podsemínský. To je osm rybníků známých spíše pod souhrnným názvem Podtrosecké rybníky. Nacházejí se, jak již název napovídá, pod dominantou Českého ráje - hradem Trosky,...

Pekařova brána

Pekařova brána je jedním z nejkratším silničních tunelů vůbec. Vznikla při stavbě silnice v roce 1914, když její stavitelé narazili na skálu místními nazývanou Mnich. Stavitelé se rozhodli pro zachování skály a vytesá...

Sluchátka OPENMOVE

Nejnovější model OpenMove představuje nástupce oblíbených sluchátek Trekz Titanium. Tato lehká a pohodlná bezdrátová stereo sluchátka se pyšní váhou pouhých 29g a uživatelům přinesou ještě dynamičtější rozsah basů a m...