#22 Frýdštejn - Turnov

Z kopce dolů až do Pivováru

11.600

30-20-40-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #22 Frýdštejn - Turnov

Od předávky u kulturáku jdeš po silnici směr Malá Skála, na odbočku k hradu 0,9 můžeš potkávat v protisměru dobíhající z úseku 21. Tady se dáš doprava po malé asfaltce a na horizontu odbočíš doleva na polní cestu a sbíháš loukou s krásnými výhledy . Přeběhneš přes místní silnici a jdeš po červené do Drábovny. Po krátkém stoupání se začneš po pěšině proplétat skalním městem včetně schodů a lávek . I po seběhu na místní silničku 4,9se držíš pořád červené, ale po 200m odbočuješ doprava po neznačené asfaltce. Na 5,3 záludná odbočka doleva dolů po pěšině. Seběh, u chalupy prudká doleva a už po větší cestě až na asfaltku, a stále dolů Vazoveckým údolím až do Dolánek k lávce přes Jizeru. Těsně před ní po červené doprava podél Jizery. Tady už to můžeš valit co to dá, zbývá 3,2km po rovině do cíle. Po červené jdeš přímo po břehu řeky a koukáš přes řeku do cíle, ale jdeš až do města k velkému mostu, doleva, za mostem zase vlevo a posledních 700m do cíle, ke stánku pivovaru Turnov.

co říkají závodníci

Tento úsek byl skoro za odměnu. Fakt se mi občas chtělo zastavit a fotit a fotit.
Bodlina
Úsek 22....to byl běžecký orgasmus!
Kamča
Je tam všechno, louka, les, pískovcové skály, seběhy a výběhy. Už se promítne únava z předchozích tras, z nevyspání, že člověk měl víc natrénovat.
Petra
Když už sis myslel, že jsi z nejhoršího venku, tak nejsi. Ale Drábovna za to stojí.
Ondřej
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Frýdštejn

Zřícenina hradu s dominantní hradní věží, postavená na pískovcové skále v blízkosti obce Frýdštejn. Skvostný rozhled do okolí. První zmínka z roku 1385.

Drábovna

Nevelké skalní město nad pravým břehem Jizery. Skromné zbytky středověkého hradu a archeologické naleziště z mladší doby kamenné.

Dlaskův statek

Historický statek v Dolánkách. Jeden nejlépe dochovaných roubených statků pojizerského typu. Národní kulturní památka.

Brýle Julbo Fury

Sluneční brýle Julbo Fury jsou ideální volbou nejen pro trailový běh. Jsou lehké, perfektně sedí, skvěle větrají a panaromatický zorník může být ve fotochromatické variantě pro různé světelné podmínky.