#2 Pohoř-Kacanovy

Nahoru a dolů, kolem osvíceného kostela Všeň

8.400

10-40-40-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #2 Pohoř-Kacanovy

Začínáš po zelené pěšině z kopce dolů, kde u sochy sv. Jana Nepomuckého odbočíš doleva po větší cestě a pokračuješ v klesání lesem až k rybníku Vústra. Tady pokračuješ po žluté značce po zvlněné cestě až ke kostelu na Všeni. Tento kostel zná každý, kdo někdy jel po D10, zvlášť za tmy díky nádhernému umístění svítí do dálky. Pod kostelem 2,5 u silnice se dáš doleva do kopce na širokou cestu, a po ní poměrně prudce vzhůru ( je to zelená cyklotrasa). Tady musíš na 700 metrech nastoupat 70m, ale pak si užiješ příjemnou hřebenovou cestu , po které doběhneš až zpátky na Pohoř 4,2, ze které jsi vybíhal. Na začátku vesnice se dáš ale doprava po silnici dolů, a čeká tě zásadní klesání po zelené turistické, ber to přímo po zkratkách napříč serpentinami silnice. Dole se drž silnice do vesnice Olešnice, kde se dáš na návsi doleva 5,7a po silnici běžíš až na odbočku Skalany 6,5. Tady naběhneš na modrou turistickou, a té se držíš až do cíle. Po místní asfaltce už jdeš až na předávku u koupaliště v Kacanovech.

co říkají závodníci

Na začátku hezký prudký seběh, pak rovina a kopec. Od návratu na silnici v Pohoří to ale může být doslova let. Moc sympatický úsek.
Standa
První úsek ještě v plné síle, začátek trochu pro kamzíky, pak lesík a písek, ale vše se dá krásně zvládnout.
Petr
Seběh úvozem a klikatou cestou do údolí. Čeká tě krásný lesní úsek širokou cestou, pak pruťák, pak zase dolů a rychlý závěr.
Jitka
Z kopce do Všeně to napálit, do kopce na Pohoř přidat a přes Olešnici do Kacanov vystupňovat
Jiří
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Vústra

Rybníček a slatinová louka ukrytá v lesích nedaleko obce Podhájí. Název pravděpodobně tato lokalika získala podle hojně se vyskytující ostřice.

Všeň

Obec při vstupu do Českého ráje. Dominantní gotická stavba farního kostela svatých apoštolů Filipa a Jakuba, jejichž svátek je oslavován tradiční poutí v 1. květnovou neděli, je jakýmsi svorníkem mezi malebným údolím ...

Vyskeř

Čedičový vrch (358 m.n.m.) nad obcí se stejným jménem. K raně barokní kapli na vrcholu vede křížová cesta. Poutní místo s dalekým rozhledem.

CRAFT Xplor

Je inspirován gravel biky. Je jako silniční bota na asfaltu a zároveň trailová bota v lese. Podešev Vittoria™ poskytuje skvělou trakci a odolnost v terénu i na silnici. Pěna PX™ v mezipodešvi vyniká vysokou návratnost...