#18 Klokočí - Koberovy

20-30-30-20

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #18 Klokočí - Koberovy

Od startu jdeš z kopce dolů střídavě po asfaltu a hrubém povrchu. Na 2,5 jdeš prudce doprava po žluté značce na lesní pěšinu. Čeká tě 300 výškových metrů, tak rozvrhn síly. Po proběhnutí lesem jdeš po silničce stále po žluté na Michovku a do Besedic. V Besedicích 5,1 po žluté doleva po schodech nahoru. Nad schody krátce asfaltem k rozcestníku - to je úsek kde můžeš potkat borce na tvém úseku v protisměru, trasa ti těď udělá okruh Kalichem. U rozcestníku po červené rovně, nejdřív 100m výběh a pak rovinka lesem. Stále se držíš červené značky, až přijde prudká odbočka z široké cesty na stoupající žlutou turistickou pěšinu 6,0 směr Sokol. Těžký výběh letos nevede až k vyhlídce, ale podbíháme ho zkratkou. Po napojení opět na žlutou následuje seběh na křižovatku, kde jsi už byl a pokračuješ po asfaltu vesnicí a dále silnicí pod Besedice na křižovatku . Po asfaltovém seběhu jdeš zase z křižovatky do terénu , po zelené značce. Jakmile doběhneš k lesu, dáš se doprava po pěšině a po 300m naběhneš u lesního hřbitova na asfaltku, po které to jde mírně zkopce do Koberov. Jakmile přijdeš na silnici, dej se doleva zkopce. Na křižovatce s hlavní silnicí už vidíš předávku a musíš jít posledních 100m dokopce za povzbuzování zbytku družstva.

co říkají závodníci

Přes Sokol prostě naprostá bomba, náročný výběh k vrcholovým skalám Sokola a potom opravdová přísná krosová ostrá hřebenovka. Nejkrásnější úsek!
Jarka
Už taháš nohy, ale ten dlouhý kopec prostě vyběhneš, pak trailík s výhledem a nakonec seběh co tě rozbije. Ale už je to jedno, stejně končíš.
Honza
Tak tohle bylo zlo, asi nejtěžší úsek, co jsem na podobných závodech běžel, na žluté jsem se odrovnal a pak jen trpěl do cíle.
Vladimír
Husto hustej úsek! Už není třeba šetřit síly, už máš vše za sebou!
Matěj
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Skalní bludiště Kalich

Tento geologický útvar se nachází kousek od obce Besedice, 1,5km jihovýchodně od Malé skály. Je ideální pro nedělní výlety na čerstvém vzduchu a to i pro děti, které budou přírodními překážkami v podobě balvanů a jesk...

Vrch Sokol

Na samotném vrcholu (562 m n. m.) je čedičová skalka upravená na vyhlídkovou plošinu, výhled je ale již zarostlý. Blízko vrcholu je další čedičová skalka s Masarykovou vyhlídkou, která umožňuje vůbec nejlepší výhled n...

Suché skály

Zajímavá reliéfová výzdoba na povrchu. Praskliny umožňující nepřeberné množství cest. To vše nabízí dobrodružství nejen pro horolezce.Suché skály, často také nazývány české dolomity byly vyhlášeny v roce 1965 přírodní...

ISOTONIC DRINK

Tekutinami se nelze předzásobit, proto je správný pitný režim nezbytností v průběhu celého závodu. Nejvhodnější je CHIMPANZEE ISOTONIC DRINK, z něho lehce namícháte isotonický (30g do 350 ml vody) nebo hypotonický n...