#14 Libuň - Můstky

10-50-30-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #14 Libuň - Můstky

Už od startu v Libuni vidíš, kam se musíš asi tak dostat - na kopce před sebou. Začneš po žluté vesnicí až k hlavní silnici. Tady opravdu pozor, je to hlavní R35 s velkým provozem. Jakmile jsi za hlavní silnicí, jdeš dál po žluté, a za stálého stoupání vybíháš z vesnice. Po doběhnutí do osady Svatý Petr se změní asfalt na lesní cestu, a stále stoupá až na 3,0. Tady opustíš žlutou, a dáváš se doleva po velké cestě, která je přeci jenom milosrdnější. Na 4,8 přijdeš na silnici, po které odbočíš doprava, do kopce na Dráčov. To už jsi na modré, které se držíš i v Dráčově a proto odbočíš doprava na menší asfaltku do prudšího kopce. Stále se držíš modré, která se změní na polní cestu. Nejdeš až na horizont, ale odbočíš u velkého stromu doleva a při traverzu se můžeš kochat výhledy, které jsi měl za zády. Asi po kilometru jdeš doprava na červenou a následně doleva po zelené podél potoka do cíle - areál skokanských můstků, kde pod tím největším na tebe čeká předávka.

co říkají závodníci

Před čtvrtou ráno stoupat na Morcinov. Dřina, ale příjemně chladno a jasno. Až tam bude v květnu svítat, tak to bude pecka.
Dana
Neustávající stoupání, kdy člověk musí nasadit tempo a držet se ho zuby nehty. Stále pěkně tempovat a mít to vědomí, že každý kopec jednou končí. dupat dupat a dupat, pak si užít výhledy na Krkonoše i Jizerky a následný seběh do cíle. Pořádné protažení plic!
Karel
Kopec je to dlouhej, musíš se kousnout! A potom cestou dolů se nezabít.
Mirek
Popis úseku jasně říká, že to je jeden ze tří nejtěžších úseků na trati, takže na to jsi připravenej. Víš, že budeš prakticky osm a půl kilometru stoupat. Po necelém kilometru končí oddychová část úseku a asfaltka začíná stoupat. Drbeš si to nahoru a říkáš si, jak ti to parádně jde, a že to bude pohoda. Kopec je prudší a prudší, a nakonec už to je pořádnej fujtajbl...Pěkně výživnej úsek.
Morris
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Jičín

Město pohádek Václava Čtvrtka o loupežníkovi Rumcajsovi a jeho rodině, ale také důstojná rezidence Albrechta z Valdštejna, který tady chtěl vybudovat hlavní město svého panství – to je Jičín, jedna z bran do Českého r...

Obrácené zvony v Rovensku

Z venku nenápadná dřevěná zvonice v Rovensku pod Troskami skrývá unikátní světovou zvláštnost - zvony obrácené srdci vzůru.Původní dřevěná zvonice, která byla na tomto místě postavena, vyhořela za bojů třicetileté vál...

Morcinov

Naleziště achátů ve svazích mezi vesničkou Morcínov a Libuní. Zdejší acháty mohou být jak modrobílé, tak i různobarevné s krystaly záhnědy nebo ametystu uvnitř.

Energetický gel

Na tuhle etapu rozhodně potřebujete něco extra! Konec stoupání v nedohlednu... potřebujete prostě "rychlý cukry". CHIMPANZEE ENERGY GEL je pohotový zdroj energie, který je vyroben z BIO rýžového a BIO agávového siru...