#13 Mladějov - Libuň

10-40-30-20

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #13 Mladějov - Libuň

Od startu v Mladějově se držíš červené turistické, která tě vede po asfaltce nejprve dolu ke koupališti a potom dokopce na obec Loveč. Po proběhnutí vesnicí máš krásný výhled na Trosky, ale rychle přejdeš z asfaltu na lesní cestu a stoupáš až na 2,2 . Tady jde červená doleva, ty pokračuješ rovně a klesáš až na asfaltku. Doleva krátce dokopce a rovinka podél rybníku Pařez až na silnici. Doleva, proběhneš mezi skalami a u zříceniny hradu Pařez se začne silnice zvedat až na nejvyšší bod trasy, Pařezkou Lhotu. Na křižovatce se držíš stále zelené, levá pravá přes silnici a už začíná seběh. Začínáš klesat po nepovedené asfaltce a hlídáš si zelenou, protože po ní na 4,9 odbočíš doprava na lesní cestu a té se držíš až do osady Hvozdec, kde to známe z minulých ročníků. Tady už po modré po louce dolů a koukáš do cíle své etapy. Po silnici tě čeká závěrečných 1,1km do cíle.

co říkají závodníci

Asfaltový začátek dal zabrat. Pěšinka kolem Pařezu byla za tmy víc o očích a čelovce, než o nohách.
Marek
Ten seběh přes kořeny byl hrozný, a to seběhy miluju.
Jirka
Když jsem překonala hlavu v počátečním stoupání, tak zbytek byl za odměnu. Škoda jen, že uprostřed noci ty výhledy nelze úplně docenit.
Dana
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Pískovcový lom Střeleč

Jámový lom Střeleč u Hrdoňovic patří k nejvýznamnějším ložiskům kvalitních sklářských písků v Čechách. Z písku se vyrábí křišťálové, obalové a ploché sklo a skelná vlákna.

Prachov

Prachovské skály jsou přírodní pískovcové skalní útvary zajímavé členitosti a tvarů. S hned několika vyhlídkami nabízí skvělý pohled na Český ráj.Tyto skály nacházející se nedaleko Jičína byly vytvořeny již ve třetiho...

Zřícenina hradu Pařez

Na samém okraji Prachovských skal můžeme nalézt skalní hrad Pařez. Dodnes se dochovalo několik ve skále vytesaných světniček a nevelké fragmenty vnějšího zdiva. Zanikl zřejmě v době husitských válek.

Boty CRAFT ADV Nordic Speed 2

Nejčastější požadavek při výběru nových běžeckých bot? Chci, pohodlnou botu, ve které mohu běhat všude! A přesně za tímto účelem byla navržena univerzálka CRAFT NORDIC SPEED, která si hravě poradí běháním v terénu a z...