#12 Trosky - Mladějov

Rychlá etapa pro rychlý nohy

8.700

10-50-30-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #12 Trosky - Mladějov

Začínáš na parkovišti pod hradem směrem nahoru na hrad. Těsně pod branou tvoje zelená značka odbočuje doleva , prudce dolů po úzké pěšině. Tady pozor, je to prudké, a za mokra velmi kluzké. Na 0.9 opouštíš zelenou značku, a jdeš po asfaltové cestě dolů. Přes vesnici Kabáty, až na křižovatku u památného jasanu 2,1, kde se dáš doprava, a valíš po zemědělské cestě mezi pastviny . Této cesty se držíš až na 4,1, kde je třeba přeběhnout přes silnici a pokračovat v rychlém tempu po lesní cestě. Hlídej si odbočku na 4,4 , kde jdeš doleva po široké lesní cestě. Na 6,1 přijdeš na modrou a pokračuješ po rovině k rybníku Doly. Tady pozor, na 6,8 opustíš rovinatou modrou a jdeš doleva po kamenité cestě do prudkého kopce. . Když se to nahoře narovná a Trosky vidíš po levé straně, jdeš chvíli po polní cestě a následně naběhneš na asfaltku a valíš do cíle v Mladějově, u zámku doprava a seběh na předávku.

co říkají závodníci

Nádherná pěšina, kde to běží samo, nehledě na silnici, na které rychlostí trháš asfalt!
Monča
Etapa začne krátkým, ale výživným stoupáním k hradu, plíce ale dostanou možnost dohnat vás v prudkém terénním seběhu, který je spíš pro kamzíky. Trasa pak pokračuje pěknou širokou cestou. Po přeběhnutí po kraji pole následuje technický seběh lesem a finále po rovině až do Mladějova.
Tomáš
Noční trasa, která Ti poskytne snad nejkouzelnější výhledy na hrad Trosky :-)
Jirka
Pro mě nejhezčí úsek z těch, co jsem běžela. Na startu trochu nechápeš, že o půl třetí ráno vybíháš. Kousek po asfaltu do kopce a pak to přijde - náročný prudký seběh po pěšince, která se klikatí - výborně značeno - reflexy úžasně svítí. Vybíhám na asfalt, v ohradě zahlédnu zvědavé krávy, asi se diví...
Jindra
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Trosky

Trosky jsou nejznámějším symbolem Českého ráje. Hrad založený koncem 14. století Čeňkem z Vartenberka. Dominantou jsou dvě věže, které leží na dvou sopečných vrcholcích a mezi nimiž se rozkládá zřícenina hradu. Na niž...

Apolena

Přírodní rezervace. Skalní masiv z měkčího pískovce. Mezi skalami leží puklinová jeskyně Sklepy, která je zimovištěm netopýrů. Z důvodu ochrany oblasti je pro návštěvníky uzavřena.

Pískovcový lom Střeleč

Jámový lom Střeleč u Hrdoňovic patří k nejvýznamnějším ložiskům kvalitních sklářských písků v Čechách. Z písku se vyrábí křišťálové, obalové a ploché sklo a skelná vlákna.

Čelovka SILVA Trail Runner Free

Zcela nový druh čelovky. Vítěz ISPO AWARD 2020 za technologickou inovaci. Free Technology - superlehká kompaktní jednolitá konstrukce bez přebytečných kabelů s energií vedoucí uvnitř čelenky. Hybridní box na baterie ...