#10 Kost - Humprecht

10-30-20-40

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #10 Kost - Humprecht

Začneš okolo hradu Kost a po 300m naběhneš na červeno-modro-zelenou značku , a jdeš podél Bílého rybníka. Na 0,7 se nejprve oddělí červená, potom zelená, a ty se držíš modré značky. Je to parádní houpavá široká cesta, po chvilce budeš mít vlevo rybník Partoťák. Na 1,6 se stáčí modrá doprava a následuje mírné stoupání údolím po louce . Tady pozor na 2,4, modrá odbočí z údolí doleva a jdeš poměrně strmě vzhůru. Jakmile se profil narovná, jsi na silnici, odbočíš doprava a jdeš mírně z kopce. V Dobšicích na návsi tě opustí modrá značka, a ty se držíš silnice směr Rytířova Lhota a Libošovice, mezi těmito vesnicemi je to silnička pro rychlé nohy . V Libošovicích na 6,1 odbočíš na modrou cyklostezku, po které jdeš nasilnici k Semtínské lípě. Tady doleva po silnici seběh na 8,4, kde odbočíš doprava po zelené cyklostezce. Je to rozbitá asfaltová až štěrková cesta, nejdříve rovina, a potom serpentína z kopce dolů a rovinka až na silnici do Oseka. Jdeš doleva podél sinice a na 11,4 odbočíš za kolejema doleva, hned doprava mírně nahoru pod Humprecht a jsi kousek od předávky.

co říkají závodníci

Start v naprosté tmě, ani hrad nebyl téměř vidět. Po zapnutí čelovky jsem následoval světelný kužel a výborně značenou trať pomocí reflexních bodů, které se místy seběhly v páry očí srnky, zajíce, ježka a dalších živočišných zvědavců. Celá etapa zakončená nádherným pohledem na osvětlený Humprecht se srpem oranžového měsíce v pozadí. Dechberoucí etapa! Díky!
Richard
Právě zhasli hrad Kost, pomalu přestává pršet a já s čelovkou vyrážím v úplné tmě podél rybníků lesním tunelem, který si sám osvětluji.
Honza
V popisu tratě, že krásné výhledy, já ale běžel ve 2 ráno, tak leda pár hvězdiček a sem tam srnka v dálce
Milan
Kovaný noční úsek. Od Kosti až na louku po Dobšice běhavý úsek, náročnější je kopeček k silnici, kde je to zarostlé. Pak je to rychlovka až pod Humprecht, kde už je to libovka do kopce a sprint nakonec.!
Míša
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Kost

Jeden z nejlépe zachovaných středověkých hradů, postavený v polovině 14. stol. v gotickém stylu. Hrad, založený v údolí Plakánku, se tyčí na pískovcové skále nad Bílým rybníkem. Jeho dominantu tvoří tzv. Bílá věž, pět...

Vesec u Sobotky

Malebná vesnička, kde najdete skvěle zachované roubenky se stala rájem filmařů. Natáčely se zde takové hity jako Jára Cimrman ležící spící nebo komedie Jak dostat tatínka do polepšovny. Od roku 1995 je Vesec vesnickou...

Humprecht

Lovecký zámeček vystavěný v letech 1666-68, na návrh architekta italského původu Carla Luragiho, ve stylu manýrismu s prvky pozdní renesance a ranného baroka. Byl postaven na zakázku Jana Humprechta Černína, českého v...

Čelovka SILVA Trail Runner Free

Zcela nový druh čelovky. Vítěz ISPO AWARD 2020 za technologickou inovaci. Free Technology - superlehká kompaktní jednolitá konstrukce bez přebytečných kabelů s energií vedoucí uvnitř čelenky. Hybridní box na baterie ...