#1 Sedmihorky - Pohoř

První etapa má největší náboj

10.100

30-30-20-20

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #1 Sedmihorky - Pohoř

Začátek splní všechna tvoje očekávání. Po rovinatém začátku širokou cestou jdeš do terénu na pěšinu a první prudké stoupání. Na asfaltce doprava a nad parkovištěm doleva na žlutou. U hospody Pod Hlavaticí krátce nahoru po červené a hned doprava dolů do Mašova. Po proběhnutí lomem jdeš po asfaltkách mezi domy. Po pár odbočkách jdeš zase na cestu a postupně to začíná stoupat a cesta se zužuje . Vyběhneš u lesního rybníčku , a následně na žluté značce. Dej se doprava, žlutá odbočí, ale ty jdeš rovně, nejprve po rovině a po krátkém výběhu následuje seběh k silnici, kterou přebíháme u kapličky sv. Anny - pozor na auta! Za silnicí následuje stoupání hrubým asfaltem, a okolo statku zase dolů do Kacanov, kde už je hladký rychlý asfalt . Následuje závěrečný 1,3km dlouhý výběh z Kacanov km8,7 na Pohoř, kde je cíl. Nemusíš se šetřit, posledních 500m je po rovině, a kdo bude mít dost sil, užije si krásné výhledy ( v noci osvětlená Vyskeř).

co říkají závodníci

Start z kempu v Sedmihorkách je krásným začátkem štafetové pohádky. Trať je na úvod hezky zvlněná, vede po pohodlné lesní cestě. Je dobré schovat si síly na závěrečný výběh po asfaltu.
Eva
Euforický start s podporou skoro celého týmu. Pro většinou osamělého běžce silný a nový zážitek. Ostražitě v sebězích, abych si hned na začátku neudělal něco s kotníkem. Finiš a cíl přišel nějak moc rychle, to už je konec?
Radek
Skvělý start za účasti ostatních členů týmu, krásná příroda Českého ráje, překvapivě strmý kopec v závěru trasy, který jsem vyběhla jen proto, že jsem stále doufala, že už je konec. Ale klidně bych si ho zaběhla znovu.
Jana
Kopce Tě budou drtit, jeden za druhým, máš pocit, že jsou nekonečné. Trasu si ale zamiluješ, má v sobě vše, ta různorodost tě nadchne. ;-)
Mirek
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Valdštejn

Nejstarší hrad v Českém ráji byl založen v polovině 13. století příslušníky rodu Markvarticů, z jehož větve vzešel slavný vojevůdce Albrecht z Valdštejna. Hrad Valdštejn byl založen již kolem roku 1260 a to nejspíše J...

Svatá Anna

Drobná stavba na vrcholu hřebenu u silnice z Kalužníku do Kacanov. Výrazné orientační místo.

Hlavatice

Hlavatice je oblíbené vyhlídkové místo nad Turnovem cestou po červené turistické značce směrem na Valdštejn. Na vyhlídkovou plošinu vede točité kovové schodiště. Slouží od roku 1894!

ENERGY MIX

Skvělou volbou, jak dobít energii před první etapou našeho závodu je sacharidová kaše CHIMPANZEE ENERGY MIX. Jde o velice chutnou směs cereálií (kukuřičných, žitných a ječných), kakaa, javorového sirupu, sójového leci...